Direktlänk till inlägg 27 juni 2011

Första bilderna: Jag 120 kg

Av Underbara Jag - 27 juni 2011 11:26

   

Såhär ser jag ut just nu, första dagen för invägning 120 kg tung.

Ingen midja att tala om och farligt midjemått (109 cm).


Det jobbigaste är egentligen inte att jag är missnöjd med hur jag ser ut. Jag har fött barn och jag kommer aldrig se ut som en 20-åring i kroppen igen, det har jag insett. Nä, det värsta är att jag känner det som att jag på något sätt har misshandlat min kropp. Jag har ju ont i ryggen, knäna, hälarna/fötterna, jag tycker det är rätt jobbigt att gå i trappor och andra enkla vardagsgrejer och jag trivs inte med att känna mig tung och klumpig.


Men det är så här jag ser ut just nu. Hoppas att andra med samma problematik som jag hittar hit så det blir en aktiv blogg med många kommentarer och diskussioner. Jag vet att vi är fler som provat alla dieter som finns, som går ned för att sen gå upp igen och som brottas med problemen kring att äta lagom, inte svälta sig och inte äta för mycket.


Nu är jag igång!

 
 
emma

emma

27 juni 2011 12:03

Hej. Tänkte bara säga att jag hittade din blogg på familjeliv. Ska bli intressant att följa den. Själv följer jag lchf fast inte riktigt eftersom jag inte klarar så mkt fett. Du har en sund inställning! Lycka till!

http://sockertjockis.wordpress.cpm

Underbara Jag

27 juni 2011 13:03

Hej Emma! Vad kul att jag har fått min första kommentar :). Hoppas det blir många fler!

Nä jag har hoppat på LCHF flera gånger men jag kan inte äta sådär. Jag tappar liksom gnistan på något sätt. Men jag tror det finns mycket bra med LCHF och jag vet många som har gått ned av den.

För mig är det mer att jag vill äta nu som jag ska kunna äta hela livet, och det finns inte en chans att jag kan tänka mig att äta efter LCHF hela livet just för att det inte är min smak på mat. Jag vill kunna äta frukt och vilka grönsaker jag vill t.ex
Bröd och pasta och sånt "vitt" hoppar jag gärna över för det har jag aldrig gillat något vidare ändå.

Men vad kul att du hittade hit, hoppas du hänger med och att det går bra på din viktresa också :)

 
Ingen bild

SassiS

27 juni 2011 14:38

Hej!
Hittade också din blogg på FL och vill gärna följa med på din resa och kanske hänga på en bit på vägen. Har också kämpat med övervikt sedan tonåren och ligger nu på min högsta vikt någonsin.... Har samma inställning som du och VET hur det kommer sig att min vikt nått ända hit, jag varken vill eller skall gå upp mer.
Kram och en massa lycka till.

Underbara Jag

27 juni 2011 21:25

Härligt, då kan vi peppa varandra på vägen :).
På ett sätt känner jag att det faktiskt kan bli ens största styrka att ha kämpat med vikten så länge för på något sätt så har man blivit stärkt genom att ha blivit knäckt. Låter flummigt, jag vet ;).

Men alltså... Det är klart att det är olika saker för olika personer att gå ned i vikt. Att ha gått upp 5 kg under semestern eller 12 kg när man var gravid och försöka bli av med dem kräver en annan slags insats än att bli av med 30, 40 eller 50 kilo som man samlat på sig under lång tid, kanske hela sin livstid mer eller mindre.

Jag tror att det är en jättestyrka och en bra start att ha tänkt kring sin och som du skriver att man själv VET varför man väger för mycket. Det finns ju en mängd olika anledningar till att man man är överviktig och en mängd sätt att försöka bli av med den.

Jag är i allafall övertygad att den mentala biten är så otroligt mycket viktigare än vad många inser!

Kul att du hittade och hit och lycka till på din resa!
Kram

 
Ingen bild

Tess

27 juni 2011 15:00

Jag vill bara önska dig lycka till och jag kommer att följa din blogg. Jag har själv varit överviktig (dock bara ca 20 kg) och jag vet vad det gör med kroppen och självförtroendet. Jag är helt övertygad om att du kommer att lyckas!

Underbara Jag

27 juni 2011 18:15

Åh tack så mycket! Tror jag gick ned ett par hekto av rena farten av att ha fått så fina kommentarer och lyckönskningar så här första dagen ;-). Fortsätter det såhär kommer jag vara pinnsmal efter sommaren :-D.

Tack för peppen!
Kram

 
Ingen bild

miie

27 juni 2011 16:06

Toppen! och verkligen lycka till. Fotona du har lagt upp skulle kunna vara en spegelbild av mig ;) ...

Det du beskriver är också en spegelbild av mig... jag kommer definitivt följa din blogg..

själv har jag samma mål som förra sommaren för mig själv, men jag och min man har gjort ett tillägg..

Jag ska simma 1000m varje dag på semestern. Lyckades väl inte helt förra året men många meter blev det... Tillägget vi har gjort är att äta mer grönsaker till grillningen istället för potatis och liknande (lite GI likt kan man säga).

Underbara Jag

27 juni 2011 18:08

Jag tror att alla sådana små förändringar är det som gör skillnad i långa loppet! Man behöver inte göra världens ambitiösaste träningsprogram eller utesluta det ena eller det andra.
Har man mycket vikt man ska bli av med så är det en lång resa och för att orka och klara den tror i allafall jag att det är viktigt att KÄNNS bra.

Vad kul att du kommer följa mig, då gör vi resan parallellt kan man säga! Det ska bli jättekul att byta erfarenheter om du hänger med här och eftersom vi verkar ha liknande kroppstyp och erfarenheter så kan vi säkert lära mycket av varandra!
Kram

 
Emma Johansson

Emma Johansson

27 juni 2011 19:59

Hej!
Jag vill bara önska lycka till i början på din resa! Tog själv tag i vikten för ca en månad sedan mha viktklubb. Kommer verkligen följa din blogg. :)

http://emma.simpa.se

Underbara Jag

27 juni 2011 21:26

Härligt att höra, jag är jätteglad att du hittade hit och kanske kan inspirera mig genom din viktresa!
Kram

 
Madeleine

Madeleine

27 juni 2011 22:06

Hej!
Jag vill önska dig lycka till med din resa! Jag hittade hit med hjälp av vk. Jag har gått ner ca 30kg o tampas nu med de sista envisa 3. Det har tagit ca 5 år, men det är för alltid. Bloggar om vikt, mat, träning och pusslandet med familjelivet..

Kram Madde

http://pileklev.blogg.se

Underbara Jag

28 juni 2011 07:37

Oj vad bra gjort, stort grattis till dig och din fantastiska prestation!

Du har gått ned på ett sätt som jag aldrig provat faktiskt, förrän nu då. Med tålamod ;). Jag är säker på att man hinner känna och tänka på ett helt annat sätt när viktminskningen får ta tid än när man pressar sig igenom en diet.

Men visst, det är inte alla som går på dieter som behöver tänka igenom hur och varför man är överviktig. Men jag tror ändå att det är alldeles för många som hoppar på diet efter diet för att gå ned och sen gå upp igen för att man inte tar itu med den mentala biten. Jag har ju gjort så själv 300 gånger säkert!

Jag ska kolla in din blogg under dagen och bli inspirerad!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Underbara Jag - 27 oktober 2011 08:07

Tjoho och godmorgon!   Så jävla (förlåt) glad är jag för jag fick ett rejält minus på vågen igår:-5,5 kg! Det hade jag ju inte väntat mig alltså! Fattar ni att jag tappat 15 kg på 6 veckor, det känns ju helt sjukt faktiskt   . Konstigt bara att j...

Av Underbara Jag - 26 oktober 2011 08:54

Ja här kommer då de första före-efter-bilderna. Jag tycker inte själv att det syns så himla stor skillnad... Eller lite grann ser jag ju men jag tycker det är svårt. Var snälla och bortse från min väldigt gamla och slitna bh som inte direkt fyller ...

Av Underbara Jag - 24 oktober 2011 16:29

Och det känns fasiken läskigt alltså. Men jag har jättesvårt att se själv om det har hänt något rent fysiskt så kanske är det bra också. Jag hoppas att jag ska ha tappat runt 4 kg den här gången. Jag har tränat på rätt så bra, så mycket som jag ork...

Av Underbara Jag - 20 oktober 2011 19:39

Fy bubblan, bara för att jag skrev att det känns som det faktiskt går bra utan några större problem igår så har jag såklart haft en sån där överjävlig dag idag då allt känns jobbigt. Alltså, jag vill inte gnälla och jag vet att det är värt det och ...

Av Underbara Jag - 20 oktober 2011 19:39

Fy bubblan, bara för att jag skrev att det känns som det faktiskt går bra utan några större problem igår så har jag såklart haft en sån där överjävlig dag idag då allt känns jobbigt. Alltså, jag vill inte gnälla och jag vet att det är värt det och ...

Ovido - Quiz & Flashcards