Direktlänk till inlägg 20 september 2011

En vecka med Itrim, känslor och tankar

Av Underbara Jag - 20 september 2011 19:52

Jaha, så har det gått en vecka då. Det gick fasiken fort alltså! Jag är förvånad faktiskt. Visst är det jobbigt emellanåt och visst är jag överjävligt sugen på något att äta emellanåt, men det är jag ju annars också.
Jag har inga blodsockersvängningar direkt och det har jag ju annars. Nä men det känns faktiskt bättre än vad jag trodde.


Jag har inte vägt mig dock. Jag är lite rädd att jag ska få för mig att det har gått dåligt eller något sånt, eller att jag ska känna något jag inte är beredd på eller så. Jag vet inte riktigt... Jag vet bara att jag inte vill väga mig mer än vid de tillfällen som det är gruppträffar på Itrim, d.v.s varannan onsdag. Det är ju så att det går upp och ned och förut har jag vägt mig varje dag och gjort världens grej över att jag gått upp eller ned ett par kilon. Det har gjort att jag haft svårt att se långsiktigt på mitt jobb med att gå ned i vikt, jag har sett vecka för vecka separat och levt mig in så mycket i de perioder då jag gått upp eller ned så jag bara ser det på något sätt. Om jag t.ex gått ned 4 kg på tre veckor säger vi, så går jag upp 1 kg den fjärde veckan, då kan jag börja känna att "jaha, men då funkar det inte längre, då kan jag ju lika gärna skita i det för då kommer jag ändå inte gå ned mer nu". Helt knäppt ju!


En annan lustig sak är att jag när jag blir sugen på något så blir jag INTE sugen på något onyttigt. Annars när jag blir sugen på något, typ på kvällarna i soffan, så är det 8 gånger av 10 något av glass, chips, nötter eller mackor. En gång i månaden är jag också sugen på choklad/godis (ja, dagen innan mens typ). Nu när jag blir sugen så blir jag sugen på MAT, helst nyttig mat, lax, bulgursallad, köttfärsbiffar, quionoa, olika sallader, skaldjur... sånt.

Men det kanske är för att man är så tömd på energi också, jag vet inte. Men jag trodde nog att jag skulle börja hallucinera om typ det onyttigaste som finns, pizza och stora hamburgermål och sånt. Det är ju inte min favvomat i vanliga fall, mer sånt jag blir sugen på om jag varit ute och svirat dagen innan, vilket i och för sig inte händer mer än några gånger om året numer tack och lov.


Men, men... Nu är det bara 11 veckor kvar av perioden med måltidsersättning sen är det övergång till en blandning av mat och måltidsersättning tills jag nått mitt mål.


Tänk om det blir som min viktkonsulent på Itrim räknar med, att jag går ned någonstans runt 20 kg under de här första 12 veckorna. Eller faktiskt 24 om jag ska vara ärlig. Det vore så jävla nice så jag skulle dö.


Tjipp och hej

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Underbara Jag - 27 oktober 2011 08:07

Tjoho och godmorgon!   Så jävla (förlåt) glad är jag för jag fick ett rejält minus på vågen igår:-5,5 kg! Det hade jag ju inte väntat mig alltså! Fattar ni att jag tappat 15 kg på 6 veckor, det känns ju helt sjukt faktiskt   . Konstigt bara att j...

Av Underbara Jag - 26 oktober 2011 08:54

Ja här kommer då de första före-efter-bilderna. Jag tycker inte själv att det syns så himla stor skillnad... Eller lite grann ser jag ju men jag tycker det är svårt. Var snälla och bortse från min väldigt gamla och slitna bh som inte direkt fyller ...

Av Underbara Jag - 24 oktober 2011 16:29

Och det känns fasiken läskigt alltså. Men jag har jättesvårt att se själv om det har hänt något rent fysiskt så kanske är det bra också. Jag hoppas att jag ska ha tappat runt 4 kg den här gången. Jag har tränat på rätt så bra, så mycket som jag ork...

Av Underbara Jag - 20 oktober 2011 19:39

Fy bubblan, bara för att jag skrev att det känns som det faktiskt går bra utan några större problem igår så har jag såklart haft en sån där överjävlig dag idag då allt känns jobbigt. Alltså, jag vill inte gnälla och jag vet att det är värt det och ...

Av Underbara Jag - 20 oktober 2011 19:39

Fy bubblan, bara för att jag skrev att det känns som det faktiskt går bra utan några större problem igår så har jag såklart haft en sån där överjävlig dag idag då allt känns jobbigt. Alltså, jag vill inte gnälla och jag vet att det är värt det och ...

Ovido - Quiz & Flashcards