Direktlänk till inlägg 24 september 2011

10 dagar med rivstart med Itrim och igår var jag på McDonalds...

Av Underbara Jag - 24 september 2011 07:19

... med mina barn som varit sjuka till och från i två veckor och skulle få önska sig vad de ville till fredagsmiddag. De önskade sig ett Happy Meal från Mc Donalds... Vi är i sanningens namn inte där särskilt ofta, någon gång i månaden, men det känns ändå lite sådär varje gång vi är där. Visst kan man sätta ihop målen så de blir ok men jag vet inte... Jag vill helst laga maten själv från grunden. Mina barn är tyvärr väldigt förtjusta i köpmat och äter hellre mamma Scan än våra hemrullade köttbullar t.ex Man får väl anta att de är vana från förskolan och gillar maten där.


Jag trodde inte Mc Donalds skulle bli så jobbigt eftersom jag inte är så förtjust i deras hamburgare i vanliga fall. Men jag måste säga att 10 dagars sopp/shakediet med 600 kcal om dagen kan få till och med stekoset på Mc D att lukta gott   . Men jag känner ju att jag har passerat en gräns för att "trilla dit" och jag har verkligen bestämt mig denna gång. Det ÄR tufft, det ÄR jobbigt, men det kommer vara värt det! Jag vet det. Nu är jag ju inne på min 11:e dag av 21 med VLCD, sen blir det en upptrappning och då har jag klarat 1/3 av 12-veckors snabbstarten. Det går.


Jag har ännu inte kollat om jag gått ned något. Jag har lovat mig själv att bara kolla varannan vecka och så får det bli. Men jag känner att det hänt en del, sen om det är 3 kg eller 5 det har jag ingen uppfattning om. Och ärligt talat ska det inte vara det viktigaste, bara jag följer programmet nu så ska det fungera.

På onsdag ska jag väga mig första gången så det är bara att hoppas att det är ett roligt resultat!


Några har frågat mig om man inte är hungrig hela tiden och mitt ärliga svar är att man är hungrig rätt ofta. Jag är det i allafall, jag vet inte hur det är med andra som kör samma program. Jag har hört en del som säger att de inte känner någon hunger alls och blir jättemätta på soppor och shaker. Det blir inte jag, men jag lider inte direkt av att vara hungrig heller. Det är sådär riktigt jobbigt några korta stunder per dag, men å andra sidan har jag tillbringat många timmar av mitt liv med att vara alldeles för mätt också så   .


På onsdag rapporterar jag från första vägningen, fasen vad spännande det ska bli!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Underbara Jag - 27 oktober 2011 08:07

Tjoho och godmorgon!   Så jävla (förlåt) glad är jag för jag fick ett rejält minus på vågen igår:-5,5 kg! Det hade jag ju inte väntat mig alltså! Fattar ni att jag tappat 15 kg på 6 veckor, det känns ju helt sjukt faktiskt   . Konstigt bara att j...

Av Underbara Jag - 26 oktober 2011 08:54

Ja här kommer då de första före-efter-bilderna. Jag tycker inte själv att det syns så himla stor skillnad... Eller lite grann ser jag ju men jag tycker det är svårt. Var snälla och bortse från min väldigt gamla och slitna bh som inte direkt fyller ...

Av Underbara Jag - 24 oktober 2011 16:29

Och det känns fasiken läskigt alltså. Men jag har jättesvårt att se själv om det har hänt något rent fysiskt så kanske är det bra också. Jag hoppas att jag ska ha tappat runt 4 kg den här gången. Jag har tränat på rätt så bra, så mycket som jag ork...

Av Underbara Jag - 20 oktober 2011 19:39

Fy bubblan, bara för att jag skrev att det känns som det faktiskt går bra utan några större problem igår så har jag såklart haft en sån där överjävlig dag idag då allt känns jobbigt. Alltså, jag vill inte gnälla och jag vet att det är värt det och ...

Av Underbara Jag - 20 oktober 2011 19:39

Fy bubblan, bara för att jag skrev att det känns som det faktiskt går bra utan några större problem igår så har jag såklart haft en sån där överjävlig dag idag då allt känns jobbigt. Alltså, jag vill inte gnälla och jag vet att det är värt det och ...

Ovido - Quiz & Flashcards