Direktlänk till inlägg 24 september 2011

Byter namn på Bloggen

Av Underbara Jag - 24 september 2011 07:39

Ja det känns ju inte som att jag kan ha "utan diet" som titel när jag nu har valt att ta hjälp av ITRIM för att komma ned vikt och STANNA DÄR. För det jag gör nu är ju verkligen diet alltså.

Men, och det tycker jag är viktigt, det här är bara en liten del av grejen med Itrim. Det här med att gå ned i vikt är inte huvudgrejen utan arbetet ligger i att behålla vikten, ändra matvanor och beteenden och det är ju där jag har problem, helt uppenbart.


Jag är jävligt bra på att gå ned i vikt. Ett tag. Jag är också jävligt bra på att gå upp i vikt. Det är mitt problem liksom. Den klassiska jojjobantaren, som delat upp livet i bantningsperioder och unna-sig-perioder. Nu får det vara slut på det.


Jag kommer nå min målvikt snabbare med Itrim än på något annat sätt och sen kommer jag och min konsulent lägga allt krut på att jag ska hitta ett sätt att leva som passar mig och mitt liv för att jag ska behålla den. DET gillar jag för det är det jag aldrig klarat förut.

Jag tycker det är så jäkla bra att det läggs så mycket fokus på individen, på vad som ska passa just mig och min historia och livssituation.


Så nu vet ni. Detta är för tillfället en blogg där fokus kommer vara samma som innan, tankar och funderingar kring vikt, beteende och känslor. Men jag tar hjälp för jag tror inte jag klarar att gå ned annars.

Coolt va? Att äntligen kunna se att uppgiften är övermäktig för mig och att ha tagit ett beslut där jag vill sluta gå upp och ned hela tiden.


11 veckor av 12 kvar med måltidsersättning, hoppas ni hänger med!

 
 
veronica

veronica

26 september 2011 18:58

Du är jätteduktig

http://smalochsnygg.blogspot.com

Underbara Jag

28 september 2011 21:38

Tack :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Underbara Jag - 27 oktober 2011 08:07

Tjoho och godmorgon!   Så jävla (förlåt) glad är jag för jag fick ett rejält minus på vågen igår:-5,5 kg! Det hade jag ju inte väntat mig alltså! Fattar ni att jag tappat 15 kg på 6 veckor, det känns ju helt sjukt faktiskt   . Konstigt bara att j...

Av Underbara Jag - 26 oktober 2011 08:54

Ja här kommer då de första före-efter-bilderna. Jag tycker inte själv att det syns så himla stor skillnad... Eller lite grann ser jag ju men jag tycker det är svårt. Var snälla och bortse från min väldigt gamla och slitna bh som inte direkt fyller ...

Av Underbara Jag - 24 oktober 2011 16:29

Och det känns fasiken läskigt alltså. Men jag har jättesvårt att se själv om det har hänt något rent fysiskt så kanske är det bra också. Jag hoppas att jag ska ha tappat runt 4 kg den här gången. Jag har tränat på rätt så bra, så mycket som jag ork...

Av Underbara Jag - 20 oktober 2011 19:39

Fy bubblan, bara för att jag skrev att det känns som det faktiskt går bra utan några större problem igår så har jag såklart haft en sån där överjävlig dag idag då allt känns jobbigt. Alltså, jag vill inte gnälla och jag vet att det är värt det och ...

Av Underbara Jag - 20 oktober 2011 19:39

Fy bubblan, bara för att jag skrev att det känns som det faktiskt går bra utan några större problem igår så har jag såklart haft en sån där överjävlig dag idag då allt känns jobbigt. Alltså, jag vill inte gnälla och jag vet att det är värt det och ...

Ovido - Quiz & Flashcards