Direktlänk till inlägg 28 juni 2011

Jag vs chokladsug 1-0!!!

Av Underbara Jag - 28 juni 2011 13:32

 

Redan idag kastades jag ned från min lilla fluffiga moln där jag kände mig så trygg i mina tankar kring vikten och rätt in i verkligheten där allt är precis sådär som livet kan vara ibland.

Ena barnet fick magsjuka inatt och jag har inte sovit mycket kan jag säga. Så skittrött och nedkräkt blev inledningen på min andra bloggaktiva dag   . Men faktiskt, jag känner ingenting att det påverkar just den biten med maten för mig. Varför skulle min dotters magsjuka vara en anledning till att jag ska göra dåliga val? Jag var jättesugen på choklad nyss, jag blir nästan bara det dagen innan mens eller när jag är så här trött. Men det är bara ett sug och det betyder inte att min kropp vill ha det egentligen. Choklad är snabb energi och det behöver jag antagligen nu.

Mitt gamla jag tänkte mer kortsiktigt. Nu försöker jag verkligen tänka, tänka, tänka och inte bara ge efter om jag t.ex blir sugen på något. Det funkar otroligt bra måste jag säga. Jag är fortfarande hysteriskt sugen på choklad men jag ska gå och göra mig en kopp gott kaffe istället. Sen får vi se hur det känns.
Jag vs. suget 1-0  .

 
 
Ingen bild

50 kg bort

28 juni 2011 16:11

Kanon! Nu fixar du och jag det här! ska just göra middag: kött, sallad och lite potatissallad. Sen blir det lite motion oxå. Inte perfekt, men bra mycket bättre än förut.

Vinn över den där chokladen nu, du är starkare än den!

Underbara Jag

28 juni 2011 19:30

Jag vann överlägset faktiskt, haha...
Jag tycker det är så mycket lättare när jag liksom tänker efter hela tiden, inte bara ger upp och ger efter för sötsug, saltsug, fettsug eller whatever. Det är ju en supersimpel grej egentligen men man tänker liksom inte på det.

Ibland känns det mer som att man har ätit upp en påse chips utan att man knappt märkt det! Inget mer sånt för mig hoppas jag :)

 
Ingen bild

Evelina

29 juni 2011 07:45

Har läst igenom det du skrivet och jag känner verkligen IGEN mig. Är gravid just nu i v 36 men när bebisen har kommit ut ska jag ta tag i mina överflödiga kilon med. Har redan börjat förändra mina kostvanor och resten kommer sedan tänkte jag! Ungefär lika många kilon som du!

Stort lycka till! Jag kommer följa din blogg.

Underbara Jag

29 juni 2011 14:56

Härligt att höra!

Jag gjorde faktiskt också en hel del förändringar under min sista grav och jag gick inte upp mer än 8 kg då jämfört med typ 20 kg under min första då jag åt för två (eller fem ibland ;)).
Men en graviditet är en så begränsad tid och då tycker jag man ska fokusera på att må bra och äta det man mår bra av.

Hoppas du känner dig peppad att hitta nya vanor när bebisen är ute och att det blir många sköna vagnpromenader!

Hoppas du kan hitta inspiration från mig nu framöver inför framtiden eftersom jag också har mycket att gå ned (och tänker lyckas med det :))

Kram och ha en fantastisk sista graviditetsmånad i värmen!

 
Ingen bild

Naffes Mamma (Jenny)

29 juni 2011 13:02

hej, hittade din blogg via vk. Jag har varit med där i nästan precis ett år och tappat ca 13 kg. Jag tror att du har hittat nyckeln när det gäller att arbeta med tanken. Jag har också jobbat på det sättet sedan jag gick med vk. Jag har också tagit bort diet-tanken, för precis som du säger så påverkar det mig genom att jag då särskiljer maten, träningen och vikten från mitt övriga liv - att det är en begränsad tidsperiod, inte en livsstil. Nu jobbar jag hela tiden utifrån att det jag gör ska bli en naturlig del av min vardag. Därför har jag hller inte rasat i vikt. Det känns som att det är mer hållbart, i alla fall!

Lycka till. Jag kommer att följa dig! /Jenny

Underbara Jag

29 juni 2011 14:50

Ja men exakt, det är precis så jag tänker också. Som jag skrev i något inlägg tidigare så har jag verkligen gjort tvärtom så länge, satsat stenhårt på att tappa massa vikt fort, ledsnat, tagit en paus och under pausen så har jag gått upp allting vilket betyder att efter ett år så väger jag ändå lika mycket (eller mer) än när jag började.

På det här sättet kan jag gå ned till min målvikt i ett tempo som gör att jag inte tappar sugen eller känner att det är för jobbigt och det känns som en stor frihet.

Jag vill också att det ska vara min livsstil, att mina val ska vara för livet och inte för en period, för jag vet ju att jagmår bra såhär också!

Tack för pepp och grattis till ett grymt jobb med din egen viktnedgång!
Kram

 
Ingen bild

Anna

29 juni 2011 13:08

Så underbart att läsa din blogg! Du verkar vara så taggad - nu eller aldrig, liksom. Och du är på helt rätt väg i dina tankar. Du vet ju precis hur det funkar och nu verkar du våga lita på den kunskapen. Go girl!!!! Jag tror på dig!! Jag har också gjort en viktresa nedåt och har nu bara ynka 1,4 kg kvar (totalt blir det 17 kg) och känner så väl igen dina tankar och våndor. Kom ihåg att läsa dina egna blogginlägg när (om?)det kommer tuffa dagar - de kommer att ge dig styrkan igen. Tusen peppkramar och lycka till!!!

Underbara Jag

29 juni 2011 14:47

Åh tack snälla!

Ja det känns nästan som jag tappat 2-3 kg i rena euforin över att vara igång och över att folk faktiskt hittar hit till bloggen och allting!

Jag kommer definitivt gå tillbaka och läsa mina inlägg och fundera kring dem, särskilt när det blir tuffa dagar. För de kommer ju, det vet man om.

Vilken insats du gjort för dig själv, gått ned så mycket och vara nästan klar, jag är impad. Stort grattis till prestationen :)

Tack igen för peppen och lycka till med dina sista 1,4 kg!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Underbara Jag - 27 oktober 2011 08:07

Tjoho och godmorgon!   Så jävla (förlåt) glad är jag för jag fick ett rejält minus på vågen igår:-5,5 kg! Det hade jag ju inte väntat mig alltså! Fattar ni att jag tappat 15 kg på 6 veckor, det känns ju helt sjukt faktiskt   . Konstigt bara att j...

Av Underbara Jag - 26 oktober 2011 08:54

Ja här kommer då de första före-efter-bilderna. Jag tycker inte själv att det syns så himla stor skillnad... Eller lite grann ser jag ju men jag tycker det är svårt. Var snälla och bortse från min väldigt gamla och slitna bh som inte direkt fyller ...

Av Underbara Jag - 24 oktober 2011 16:29

Och det känns fasiken läskigt alltså. Men jag har jättesvårt att se själv om det har hänt något rent fysiskt så kanske är det bra också. Jag hoppas att jag ska ha tappat runt 4 kg den här gången. Jag har tränat på rätt så bra, så mycket som jag ork...

Av Underbara Jag - 20 oktober 2011 19:39

Fy bubblan, bara för att jag skrev att det känns som det faktiskt går bra utan några större problem igår så har jag såklart haft en sån där överjävlig dag idag då allt känns jobbigt. Alltså, jag vill inte gnälla och jag vet att det är värt det och ...

Av Underbara Jag - 20 oktober 2011 19:39

Fy bubblan, bara för att jag skrev att det känns som det faktiskt går bra utan några större problem igår så har jag såklart haft en sån där överjävlig dag idag då allt känns jobbigt. Alltså, jag vill inte gnälla och jag vet att det är värt det och ...

Ovido - Quiz & Flashcards