Alla inlägg den 20 oktober 2011

Av Underbara Jag - 20 oktober 2011 19:39

Fy bubblan, bara för att jag skrev att det känns som det faktiskt går bra utan några större problem igår så har jag såklart haft en sån där överjävlig dag idag då allt känns jobbigt.

Alltså, jag vill inte gnälla och jag vet att det är värt det och allt sånt där. Men vissa dagar är ju bara fööööör mycket. Jag har varit sugen på precis allt förutom mina måltidsersättningar och bars och jag har haft jätteont i magen och varit irriterad. Det slog mig idag att jag har nån sån där dag i veckan, ibland två också. En eller ett par dagar då jag är så jäkla hungrig och sitter och läser recept och tänker på allt jag ska laga i ordning när jag är klar. Men jag vet att det bara är någon dag, det är inte så olidligt så att jag skulle ge upp eller äta något. Det skulle jag ALDRIG faktiskt. Jag tror inte det i allafall.

Men det är väl ok att känna att man har såna dagar också, få känna att det är lite jobbigt och så. Jag vet ju att det kan kännas helt annorlunda imorgon. Men det är ju rätt lång tid jag hållt på nu så det kanske är så att det kommer extra jobbiga dagar.


Det jag funderar lite grann på nu är hur jag ska orka träna lite mer. Jag ska bara köra två pass i veckan och gå 7000 steg om dagen enligt vår plan, och för mig som älskar att träna är det inte så mycket. Men jag kan ärligt säga att jag knappt orkar det! Jag är så trött, så matt, jag har ingen energi att ta mig iväg och träna alls. Jag har ju kört enligt planen ändå, men det skulle kännas bra att få in ett pass till och kanske nån långpromenad eller något annat. Men jag är helt slut varje dag så jag vet inte... Jag har funderat lite på om jag ska börja äta lite mer och samtidigt träna mer, ifall det skulle ge samma resultat. Jag får väl se nu i veckan, jag ska prata lite med min konsulent och se vad hon säger. Jag vill ju ha effekt, det är det viktigaste!


Är det någon mer som läser här som kör på Itrim? Hur går det för er andra som också är inne i viktminskningperioder?

Av Underbara Jag - 20 oktober 2011 19:39

Fy bubblan, bara för att jag skrev att det känns som det faktiskt går bra utan några större problem igår så har jag såklart haft en sån där överjävlig dag idag då allt känns jobbigt.

Alltså, jag vill inte gnälla och jag vet att det är värt det och allt sånt där. Men vissa dagar är ju bara fööööör mycket. Jag har varit sugen på precis allt förutom mina måltidsersättningar och bars och jag har haft jätteont i magen och varit irriterad. Det slog mig idag att jag har nån sån där dag i veckan, ibland två också. En eller ett par dagar då jag är så jäkla hungrig och sitter och läser recept och tänker på allt jag ska laga i ordning när jag är klar. Men jag vet att det bara är någon dag, det är inte så olidligt så att jag skulle ge upp eller äta något. Det skulle jag ALDRIG faktiskt. Jag tror inte det i allafall.

Men det är väl ok att känna att man har såna dagar också, få känna att det är lite jobbigt och så. Jag vet ju att det kan kännas helt annorlunda imorgon. Men det är ju rätt lång tid jag hållt på nu så det kanske är så att det kommer extra jobbiga dagar.


Det jag funderar lite grann på nu är hur jag ska orka träna lite mer. Jag ska bara köra två pass i veckan och gå 7000 steg om dagen enligt vår plan, och för mig som älskar att träna är det inte så mycket. Men jag kan ärligt säga att jag knappt orkar det! Jag är så trött, så matt, jag har ingen energi att ta mig iväg och träna alls. Jag har ju kört enligt planen ändå, men det skulle kännas bra att få in ett pass till och kanske nån långpromenad eller något annat. Men jag är helt slut varje dag så jag vet inte... Jag har funderat lite på om jag ska börja äta lite mer och samtidigt träna mer, ifall det skulle ge samma resultat. Jag får väl se nu i veckan, jag ska prata lite med min konsulent och se vad hon säger. Jag vill ju ha effekt, det är det viktigaste!


Är det någon mer som läser här som kör på Itrim? Hur går det för er andra som också är inne i viktminskningperioder?

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards