Alla inlägg den 27 oktober 2011

Av Underbara Jag - 27 oktober 2011 08:07

Tjoho och godmorgon!


Så jävla (förlåt) glad är jag för jag fick ett rejält minus på vågen igår:-5,5 kg! Det hade jag ju inte väntat mig alltså! Fattar ni att jag tappat 15 kg på 6 veckor, det känns ju helt sjukt faktiskt   . Konstigt bara att jag inte riktigt kan se det själv, men det är väl delvis då för att jag faktiskt gått ned så fort antar jag.



Många är ju skeptiska till Itrim just för att man går ned så fort i början. Eller rättare sagt, man KAN välja att gå ned fort i början. Kom ihåg att det faktiskt är DU SJÄLV som väljer på vilket sätt du vill gå ned i vikt! Jag valde att ta vägen "snabbt" som innebär att man byter ut all mat i som mest 12 veckor, och jag valde 12 veckor. För mig är det faktiskt ett enkelt val och jag valde det främst av två anledningar:

1. Jag vet att jag behöver få lite peppning i form av snabba resultat och jag vet att jag tycker det är jobbigt när det inte händer så mycket, jag tappar sugen och känner att det kommer ju aldrig att gå.

2. Jag har MYCKET vikt att bli av med. Jag är nästan 100 på att jag inte valt att äta måltidsersättning i 12 veckor om jag skulle gå ned typ 15 kg, men vem vet i och för sig?


För mig känns det otroligt mycket mer inspirerande att gå ned i vikt fort, för som sagt, gå ned i vikt är inte det jag tyckt varit svårast, och sen lägga mycket kraft och energi på att hitta ett sätt att BEHÅLLA vikten. Det är ju det som varit min svårighet, så är det ju. Jag är ju bantarmästarinna, jag har bantat i 25 år och säkert gått ned flera hundra kilo sammanlagt. Däremot är jag sämst på att sedan behålla min vikt och äta bra alltid. Jag har ju delat upp livet i bantingperioder och "unna sig"perioder och pendlat hejvilt. Nu är det slut på det.


En annan sak som jag tycker är så jäkla skönt med att faktiskt äta måltidsersättning är att jag slipper tänka på vad jag ska äta, hur mycket jag ska äta o.s.v Nu vet jag exakt! Jag har brutit en massa dåliga vanor, jag har insett att jag inte behöver äta så mycket utan att min kropp klarar sig på väldigt lite enerigi. Sen är det ju faktiskt också en annan sak, och det är att det är stärkande för självförtroendet på ett sätt. Jag vet nu att jag klarar det här och då klarar jag resten också.

Det enda som är synd är att jag inte hoppade på det här tidigare, att jag var så skeptiskt till pulver/soppor/shaker. För det var jag. Och i och för sig, det är ju inte konstigt, det är ju många som är det. Det är inget jag kommer äta i fortsättningen så kan jag ju säga, men när man vet att det är en begränsad tid så känns det så värt det.


Mitt mål, minus 24 kg på 12 veckor känns helt plötsligt helt möjligt att nå!   

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards