Alla inlägg den 3 juli 2011

Av Underbara Jag - 3 juli 2011 09:05

Igår var det fest och det känns idag kan jag säga, haha! Men kul var det och det blev faktiskt ganska lagom också. Som bekant så blir det gärna ett par glas vin mer än vad man tänkt ibland när sällskapet är trevligt men jag känner mig mest trött idag faktiskt, inte så bakis eller så.


Dessutom har just att vara på fest OCH att vara bakis varit en sån där ursäkt jag använt mig av för att "passa på" så det känns faktiskt skitbra att ha klarat den utmaningen också. Jag "passade inte på" igår med andra ord utan försökte vara vettig och lagom utan att sitta och lida. Typ så som livet ska kunna vara om det är fest fast man försöker gå ned i vikt och ytterligare ett steg bort ifrån det där "antingen-eller" som har förstört så himla mycket för mig.


Inför vägningen imorgon har jag många funderingar. Jag har faktiskt klarat att inte väga mig varenda dag, det vet jag blir dåligt för man pendlar ju hejvilt under en vecka. Jag är otroligt nyfiken på om det här sättet att äta och förhålla sig till mat kan vara lika bra som att gå efter en diet. Jag menar, jag har ju ätit kolhydrater, några bitar godis, jag har haft olivolja på salladen, jag har ätit två glassar o.s.v Men allt har varit övertänkt. Jag har valt glassar som är små och inte innehåller så mycket kalorier och hoppat över Magnum och de där stora rackarna. Tidigare hade jag inte gjort så utan mer känt "men ska jag nu äta glass så gör jag det väl ordentligt". Hade det varit godis i en skål på jobbet, som det nu var, så hade jag antingen inte tagit en enda eller så hade jag tagit massor. Nu tog jag typ fem stycken som jag var sugen på och sen fick det räcka. Visst hade jag det där suget efter en till, men jag bestämde mig bara helt enkelt, fem stycken får räcka och det är inte något jag ska älta runt utan det bara är så.


Det känns så skönt! Det känns normalt eller hur jag ska säga och jag går inte och tänker på kalorier eller när jag ska kunna "passa på" hela tiden för jag äter det jag vill i princip.


Jag förväntar mig inte att ha gått ned mycket alls. Jag borde ha gått ned i allafall för jag tycker att jag har ätit vettigt och med eftertanke. Jag har inte rört på mig så mycket som jag hade velat men det har blivit en del vardagmotion, cyklen istället för bussen och några extra promenader.

När jag har startat igång andra dieter så har jag gått ned allt från nåt halvkilo till typ 4 kg. 4 kg har det blivit både då jag startade igång LCHF och när jag åt soppor och det är ju inte direkt så att jag förväntar mig att det ska vara så nu. Det kommer det inte att vara.

Men det känns på något sätt konstigt för det känns som att jag inte gått ned något alls för jag har ju aldrig gått och varit superhungrig och det har liksom inte känts som en ansträngning. Jag har ju heller inte räknat kalorier eller så, så det har liksom inte varit som tidigare.


Jaja, vi får helt enkelt se imorgon hur det gått, huga vad spännande och läskigt att andra kommer få ta del av min vägning  


Hoppas att ni har en fin helg allihop och håll en tumme eller två för mig imorgon! Viktrapport kommer runt 11 efter min morgonpromenad!

Ovido - Quiz & Flashcards