Alla inlägg den 2 juli 2011

Av Underbara Jag - 2 juli 2011 10:08

Ikväll är det fest. Jag gillar fester väldigt mycket, som de flesta antar jag. Fester har också tidigare varit en ursäkt för att "passa på" så det ska bli intressant att vara i den här processen och vara medveten eller hur jag ska säga.


T.ex så ska jag inte äta typ 7 knäckemackor när jag kommer hem för att jag är fyllhungrig. Jag ska inte köpa något onyttigt på vägen hem "för att jag ju ändå förstört allting" och jag ska dricka mina glas vin utan att tänka på att de innehåller kalorier. Jag ska tänka att de innehåller något jag tycker är jättegott i lagoma mängder och som inte är synonymt med att det helt plötsligt är något bra för mig att sitta med handen i chipsskålen hela kvällen.

Fast det har aldrig varit det stora problemet egentligen eftersom jag inte gärna har ätit sånt när folk ser på. Jag har alltid tänkt att de ska tänka "ska hon verkligen äta sånt hon som är så tjock" typ...


Men ikväll är det fest och jag ska vara lagom. Och imorgon ska jag dela med mig av hur det gick och hur det kändes och mina känslor inför måndagens vägning, den första officiella så här på bloggen (nervöst!!!).


Ha en fin lördag kära ni!

Ovido - Quiz & Flashcards