Alla inlägg den 11 juli 2011

Av Underbara Jag - 11 juli 2011 10:04

Tänk om det vore så väl, hahaha... Nä, min våg har fått spel helt, den står och snurrar 30 kg upp och 30 kg ned så imorse vägde jag allt mellan 130 och 70 för att vågen sen skulle stanna på 76,4 kg! Det kändes skönt att stå på en våg och se de siffrorna även fast jag vet att jag är MINST 40 kg ifrån. Men ändå...


Jaja, det var andra vågen av samma modell som får spel och blir sådär så nu ska jag åka och lämna tillbaka den och ta pengarna tillbaka. Funderar på att köpa en sån där hederlig gammal våg med snurrskiva, de här digitala jag haft känns inte helt pålitliga alltså. Hittar jag ingen så ska jag uppdatera vikten imorgon ifrån en annan våg på gymet. Det trista är att det kan diffa lite från min våg, åt båda  håll då visserligen, men det får gå. Det är inte vikten vecka för vecka som är intressant egentligen utan vikten i det långa perspektivet.


Nu ska jag iväg och handla med rackarungarna, jag får uppdatera bättre ikväll när jag har lite lugn och ro omkring mig!


Hoppas ni haft en fin helg, det har jag och det har varit barnledigt, resturangbesök och kalas och om det har jag mycket att säga i nästa inlägg. Det bra är att jag upptäcker fler och fler fällor och varför jag gång på gång ramlar i dem. Det negativa är att jag inte riktigt klarade att tänka mig ur en av dessa fällor i helgen och det känns jobbigt. Men jag är medveten om det och jag vet att detta är en lång process. Jag hade aldrig trott att bara för att jag bestämt mig för lagom så kommer jag aldrig mer äta för mycket eller så och jag gör det inte alls på samma sätt. Men det känns ändå dåligt att få den där känslan igen, proppmätt och att jag liksom inom mig kände att "äh men jag tar en bit till av tårtan, jag äter ju det så sällan nuförtiden"...

Mer om det sen, nu ska vågen tillbaka!

Men fy farao om det varit på riktigt, en fest-och-kalas-helg och minus 42 kg på vågen!!!  

Ovido - Quiz & Flashcards