Alla inlägg den 6 juli 2011

Av Underbara Jag - 6 juli 2011 19:48

Så sjukt, nu har jag hållt igång och skrivit här i typ 10 dagar och försökt gå ned i vikt "utan diet" lika länge och helt plötsligt känns det som att jag inte lyckas bara för att jag liksom inte känner att jag försöker gå ned i vikt!?

Är ni med?

Jag är så van att det ska kännas hela tiden att jag försöker gå ned i vikt, att jag ska vara hungrig och att jag hela tiden ska räkna och fundera kring mat och träning. Nu gör jag ju inte det. Jag tänker mig för men det är inte så att det upptar särskilt stor del av min tid egentligen.

Och helt plötsligt kändes det som att jag kanske måste skärpa mig ett snäpp eller två för det här kommer ju inte gå. Så invand i gamla beteenden alltså...

Det var ju just det sättet jag inte skulle ramla tillbaka in i! Och nej, det har jag inte heller gjort, men tankarna finns där, de kom liksom av sig själva trots att jag verkligen jobbar emot dem genom att bara försöka leva på som vanligt och tänka mig för.


Det känns faktiskt som att jag är felprogrammerad från början och bara precis har börjat avprogrammera mig för att kunna göra om från början.

Ovido - Quiz & Flashcards