Direktlänk till inlägg 2 juli 2011

Ikväll är det fest och jag ska vara lagom

Av Underbara Jag - 2 juli 2011 10:08

Ikväll är det fest. Jag gillar fester väldigt mycket, som de flesta antar jag. Fester har också tidigare varit en ursäkt för att "passa på" så det ska bli intressant att vara i den här processen och vara medveten eller hur jag ska säga.


T.ex så ska jag inte äta typ 7 knäckemackor när jag kommer hem för att jag är fyllhungrig. Jag ska inte köpa något onyttigt på vägen hem "för att jag ju ändå förstört allting" och jag ska dricka mina glas vin utan att tänka på att de innehåller kalorier. Jag ska tänka att de innehåller något jag tycker är jättegott i lagoma mängder och som inte är synonymt med att det helt plötsligt är något bra för mig att sitta med handen i chipsskålen hela kvällen.

Fast det har aldrig varit det stora problemet egentligen eftersom jag inte gärna har ätit sånt när folk ser på. Jag har alltid tänkt att de ska tänka "ska hon verkligen äta sånt hon som är så tjock" typ...


Men ikväll är det fest och jag ska vara lagom. Och imorgon ska jag dela med mig av hur det gick och hur det kändes och mina känslor inför måndagens vägning, den första officiella så här på bloggen (nervöst!!!).


Ha en fin lördag kära ni!

 
 
Emmis

Emmis

2 juli 2011 10:37

Har precis hittat hit till din blogg via Familjeliv.
Hoppas går kvällen gick bra och ananrs är det bara att ta nya tag idag.

http://emmisviktblogg.wordpress.com

 
Ingen bild

helena

3 juli 2011 08:38

Hoppas att det gick bra. Du skriver så klokt och jag följer med spänning dina resonemang och din väg mot en sund och oproblematisk inställning till mat. Jag hoppas att det ska ge resultat på vågen också (och att dina framgångar liksom smittar av sig lite på mig). Stort lycka till!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Underbara Jag - 27 oktober 2011 08:07

Tjoho och godmorgon!   Så jävla (förlåt) glad är jag för jag fick ett rejält minus på vågen igår:-5,5 kg! Det hade jag ju inte väntat mig alltså! Fattar ni att jag tappat 15 kg på 6 veckor, det känns ju helt sjukt faktiskt   . Konstigt bara att j...

Av Underbara Jag - 26 oktober 2011 08:54

Ja här kommer då de första före-efter-bilderna. Jag tycker inte själv att det syns så himla stor skillnad... Eller lite grann ser jag ju men jag tycker det är svårt. Var snälla och bortse från min väldigt gamla och slitna bh som inte direkt fyller ...

Av Underbara Jag - 24 oktober 2011 16:29

Och det känns fasiken läskigt alltså. Men jag har jättesvårt att se själv om det har hänt något rent fysiskt så kanske är det bra också. Jag hoppas att jag ska ha tappat runt 4 kg den här gången. Jag har tränat på rätt så bra, så mycket som jag ork...

Av Underbara Jag - 20 oktober 2011 19:39

Fy bubblan, bara för att jag skrev att det känns som det faktiskt går bra utan några större problem igår så har jag såklart haft en sån där överjävlig dag idag då allt känns jobbigt. Alltså, jag vill inte gnälla och jag vet att det är värt det och ...

Av Underbara Jag - 20 oktober 2011 19:39

Fy bubblan, bara för att jag skrev att det känns som det faktiskt går bra utan några större problem igår så har jag såklart haft en sån där överjävlig dag idag då allt känns jobbigt. Alltså, jag vill inte gnälla och jag vet att det är värt det och ...

Ovido - Quiz & Flashcards