Direktlänk till inlägg 11 juli 2011

Dagens vikt 76,4 kg, nästan i mål efter två veckor ;)

Av Underbara Jag - 11 juli 2011 10:04

Tänk om det vore så väl, hahaha... Nä, min våg har fått spel helt, den står och snurrar 30 kg upp och 30 kg ned så imorse vägde jag allt mellan 130 och 70 för att vågen sen skulle stanna på 76,4 kg! Det kändes skönt att stå på en våg och se de siffrorna även fast jag vet att jag är MINST 40 kg ifrån. Men ändå...


Jaja, det var andra vågen av samma modell som får spel och blir sådär så nu ska jag åka och lämna tillbaka den och ta pengarna tillbaka. Funderar på att köpa en sån där hederlig gammal våg med snurrskiva, de här digitala jag haft känns inte helt pålitliga alltså. Hittar jag ingen så ska jag uppdatera vikten imorgon ifrån en annan våg på gymet. Det trista är att det kan diffa lite från min våg, åt båda  håll då visserligen, men det får gå. Det är inte vikten vecka för vecka som är intressant egentligen utan vikten i det långa perspektivet.


Nu ska jag iväg och handla med rackarungarna, jag får uppdatera bättre ikväll när jag har lite lugn och ro omkring mig!


Hoppas ni haft en fin helg, det har jag och det har varit barnledigt, resturangbesök och kalas och om det har jag mycket att säga i nästa inlägg. Det bra är att jag upptäcker fler och fler fällor och varför jag gång på gång ramlar i dem. Det negativa är att jag inte riktigt klarade att tänka mig ur en av dessa fällor i helgen och det känns jobbigt. Men jag är medveten om det och jag vet att detta är en lång process. Jag hade aldrig trott att bara för att jag bestämt mig för lagom så kommer jag aldrig mer äta för mycket eller så och jag gör det inte alls på samma sätt. Men det känns ändå dåligt att få den där känslan igen, proppmätt och att jag liksom inom mig kände att "äh men jag tar en bit till av tårtan, jag äter ju det så sällan nuförtiden"...

Mer om det sen, nu ska vågen tillbaka!

Men fy farao om det varit på riktigt, en fest-och-kalas-helg och minus 42 kg på vågen!!!  

 
 
Ingen bild

BIB

12 juli 2011 08:51

Jag ville bara somna och när jag vaknade upp så var jag smal, tyvärr har detta aldrig fungerat! Precis som när folk gör en GBP, så opererar de inte huvudet utan bara magen! Detta innebär att de aldrig hinner att "ställa om huvudet" utan kommer fortsätta på samma sätt som innan. Jag har själv gjort en vikt resa. På mindre än ett år har jag tappat 30 kilo. Men nycket vill ha mer, har förhoppningar om tt tappa ytterligare 11 kilo innan Jul. Det viktigaste jag kan säga dig är att alla småsaker gör skillnad, att bestämma sig och faktiskt göra det. MEN att inte glömma bort att leva under resans gång är nog det viktigaste av allt. MEN på detta året har jag ändrat min inställning till mat, kännslor kring mat och mitt synsätt på mig själv. 1 år av mitt liv har gett mig så mycket mera LIV. Lycka till.

Underbara Jag

15 juli 2011 10:14

Vilken inspiration du är! Underbart!!! Jag hoppas innerligt att jag kan se tillbaka om ett år och känna som du, det låter otroligt harmoniskt! Jag känner också några stycken som har gjort en GBP och som inte fått tillräckligt med stöd för att förändras inifrån, mentalt och de har haft otroliga bekymmer med hur de ser på sig själva och sin förändring. Många av dem har sett sin operation och livet efter den som "en period" precis som jag sett på mina dietturer och jag tror verkligen att det är svårt att få ett varaktigit resultat då.

Grymt jobbat och supertack för inspirationen!

Kram

 
Ingen bild

Cecilia

12 juli 2011 12:06

Måste bara börja med att säga vilken inspirerande o motiverande blogg du har. Jag känner igen mig på allt, känns nästan som om jag själv har skrivit. Tack för din grymma blogg. Fortsätt så och lycka till med allt :)

Underbara Jag

15 juli 2011 10:16

Tack snälla! Ja det verkar vara många antingen-eller-typer därute, hahaha ;). Kul att du hittade hit och hoppas att vi kan inspirerara och motivera varandra även i fortsättningen!

Kram

 
Ingen bild

helena

13 juli 2011 08:56

Jag tänker ofta på dina kloka ord och försöker bearbeta funderingarna i mig själv med. Faktiskt tror jag att några av mina gamla tankevurpor har fått en liten smäll på nosen. I går hamnade jag i en sådan där svår situation med alltför mycket onyttigt uppdukat framför mig, alldeles för gott, alldeles för lätt. Jag åt visserligen mer än vad jag hade tänkt, men jag kände ändå att jag hade fått nog och slutade. Tidigare hade jag fortsatt att äta tills den sista burken dukades undan, mest för att jag kunde. Men inte den här gången, och det är baske mig din förtjänst.

Underbara Jag

15 juli 2011 10:10

Oj vad bra, vad duktig du var! Jo men jag är lite där också, jag kan bättre men det går åt rätt håll eller vad man ska säga. Jag har kunnat äta tills jag får ont i magen och verkligen tänkt att "det är ju ändå kört" och det hoppas jag att jag inte kommer göra så himla många gånger mer i livet. Visst kommer det komma tillfällen då jag äter för mycket, för fel etc för så är det ju. Men jag ska äta lagom nästan alltid och det andra ska inte vara en stor del av mitt tänk. Inget mer antingen eller med andra ord.

Stort grattis till dina nya tankebanor och om jag varit en pyttedel i att du är på väg att förändra dem så är jag otroligt lycklig :D

Kram

 
Ingen bild

Otto

13 juli 2011 10:33

Hehe låter som det kanske är dax för en ny våg då ja... :)

Hade skrivit en jättelång kommentar på ett inlägg för några dagar sedan.. men sen glömde jag akriva säkerhetskoden och allt förvann hehe. Och då orkade jag ju inte skriva in allt igen hehe

Ha det toppen! Hej hopp

Underbara Jag

15 juli 2011 10:07

Åh vad synd att jag inte kunde läsa den, dina kommentarer kring saker och ting är alltid kloka och läsvärda!

Och nån ny våg har jag inte köpt än heller... Det är dilemmat när kidsen är hemma på sommarlov, jag kommer inte iväg till gymet som jag skulle vilja och behöva. Det är skitsvårt att få till alla rutiner på sommaren tycker jag, både med mat och träning!
Men, men, jag har goda intentioner så det ska väl bli bra ändå.
kram

 
Otto

Otto

13 juli 2011 17:49

Hejsan.

Har skaffat mig en egen blogg jag med nu. Om inte annat så kan det ju vara kul för egen del att se sin utveckling

http://fettigt.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Underbara Jag - 27 oktober 2011 08:07

Tjoho och godmorgon!   Så jävla (förlåt) glad är jag för jag fick ett rejält minus på vågen igår:-5,5 kg! Det hade jag ju inte väntat mig alltså! Fattar ni att jag tappat 15 kg på 6 veckor, det känns ju helt sjukt faktiskt   . Konstigt bara att j...

Av Underbara Jag - 26 oktober 2011 08:54

Ja här kommer då de första före-efter-bilderna. Jag tycker inte själv att det syns så himla stor skillnad... Eller lite grann ser jag ju men jag tycker det är svårt. Var snälla och bortse från min väldigt gamla och slitna bh som inte direkt fyller ...

Av Underbara Jag - 24 oktober 2011 16:29

Och det känns fasiken läskigt alltså. Men jag har jättesvårt att se själv om det har hänt något rent fysiskt så kanske är det bra också. Jag hoppas att jag ska ha tappat runt 4 kg den här gången. Jag har tränat på rätt så bra, så mycket som jag ork...

Av Underbara Jag - 20 oktober 2011 19:39

Fy bubblan, bara för att jag skrev att det känns som det faktiskt går bra utan några större problem igår så har jag såklart haft en sån där överjävlig dag idag då allt känns jobbigt. Alltså, jag vill inte gnälla och jag vet att det är värt det och ...

Av Underbara Jag - 20 oktober 2011 19:39

Fy bubblan, bara för att jag skrev att det känns som det faktiskt går bra utan några större problem igår så har jag såklart haft en sån där överjävlig dag idag då allt känns jobbigt. Alltså, jag vill inte gnälla och jag vet att det är värt det och ...

Ovido - Quiz & Flashcards