Direktlänk till inlägg 14 juli 2011

Fortfarande ingen ny våg = lite slarv :(

Av Underbara Jag - 14 juli 2011 15:52

Måste bara göra ett supersnabbt inlägg här och skriva att jag kommer skriva ett längre inlägg imorgon. Jag har fortfarande inte fått tag i någon ny våg och jag har inte tagit mig till gymet för att väga mig där.


Den här veckan fick mitt nyvunna självförtroende sig en liten törn måste jag säga. Det började med vågen som pajjade och sen var en del slarv från min sida och det enda ledde till det andra och mina tankar snurrade till sig. Jag slarvade och ramlade tillbaka i gammalt felaktigt tänk och det är rätt jobbigt att känna så. Men samtidigt så vet jag ju att jag är på rätt väg och det vore konstigt om det bara flöt supersmidigt från dag ett till målgång.


Men jag ska skriva mer om det imorgon hörni, nu är det dags att åka och jobba (med matlåda den här gången, det är ett steg åt rätt håll, från slarvet!).


Kram så länge :)

 
 
Otto

Otto

14 juli 2011 23:17

Hej på dig. Tror inte mina andra kommentarer har kommit med... testar igen nu så får vi se om det går bättre.

http://fettigt.blogspot.com

Underbara Jag

15 juli 2011 10:05

Ciao Otto :)

Nu fick jag massor av kommentarer på en gång från dig här, kul! Ska genast kila och kolla på din blogg också, vad roligt att följa dig där!
Kram

 
Otto

Otto

16 juli 2011 09:13

Många säger att man ska skippa vågen helt när man går ner i vikt. I alla fall i början. Man går så mycket upp och ner i vikt så den är så missvisande. Man kan tappa flera kilo i vätska ena veckan och veckan efter går man upp i muskelmassa istället. Och detta kan göra att man misströstar och mår dåligt mentalt. De flesta tipsar om att man ska mäta magen med måttband eller ett snöre istället. Då ser man ju men egna ögon att det gör skillnad.

kram på dig

http://fettigt.blogspot.com

Underbara Jag

18 juli 2011 10:06

Ja men jag tror att det ligger mycket i det. För mig så är det ju ett av mina mönster eller fällor eller vad man ska säga. Jag har ju satt upp helt orimliga mål och vägt mig typ varje dag och direkt det går åt "fel håll" på vågen så har jag känt att det är kört och då kan jag ju lika gärna skita i det...
Egentligen skulle man ju typ bara ge det en månad och känna sig avslappnad och skita i vågen och sen börja kolla. Fokusera på andra saker som att faktiskt tänka rätt kring mat och viktminskning istället för att bara tänka på hekton och kalorier!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Underbara Jag - 27 oktober 2011 08:07

Tjoho och godmorgon!   Så jävla (förlåt) glad är jag för jag fick ett rejält minus på vågen igår:-5,5 kg! Det hade jag ju inte väntat mig alltså! Fattar ni att jag tappat 15 kg på 6 veckor, det känns ju helt sjukt faktiskt   . Konstigt bara att j...

Av Underbara Jag - 26 oktober 2011 08:54

Ja här kommer då de första före-efter-bilderna. Jag tycker inte själv att det syns så himla stor skillnad... Eller lite grann ser jag ju men jag tycker det är svårt. Var snälla och bortse från min väldigt gamla och slitna bh som inte direkt fyller ...

Av Underbara Jag - 24 oktober 2011 16:29

Och det känns fasiken läskigt alltså. Men jag har jättesvårt att se själv om det har hänt något rent fysiskt så kanske är det bra också. Jag hoppas att jag ska ha tappat runt 4 kg den här gången. Jag har tränat på rätt så bra, så mycket som jag ork...

Av Underbara Jag - 20 oktober 2011 19:39

Fy bubblan, bara för att jag skrev att det känns som det faktiskt går bra utan några större problem igår så har jag såklart haft en sån där överjävlig dag idag då allt känns jobbigt. Alltså, jag vill inte gnälla och jag vet att det är värt det och ...

Av Underbara Jag - 20 oktober 2011 19:39

Fy bubblan, bara för att jag skrev att det känns som det faktiskt går bra utan några större problem igår så har jag såklart haft en sån där överjävlig dag idag då allt känns jobbigt. Alltså, jag vill inte gnälla och jag vet att det är värt det och ...

Ovido - Quiz & Flashcards